Pre Wed : Min & Fura


Sebulan yang lepas, telefon saya berdering.

“Ring! Ring!” *ok memang bunyi mcmtu k, selesa dengar ringtone bunyi telefon klasik ๐Ÿ˜›

“Hello, aaa … (saya pun dah lupa dialognya, tapi lebih kurang macam ini)

“Hello, a fotografer ke? Nak buat pra wed”

Terpinga-pinga saya jadinya.

Saya jawab.

“Ya?Oh pre wed? Ok ok ok bila bila?” *aha bukanlah excited macam tu, tapi lebih kurang lah.

Si pemanggil itu ialah Muhaimin, seorang jejaka kacak (Wah!~,tapi dah berpunyalah kan,sorry girls) dari Kemaman.

“Ok Jumaat ya, 1030 pagi ,Taman Esplanade!”

Persiapan pun seperti biasa.

Rezeki manusia, siapa yang tahu, kan?

Malam sebelumnya, saya baru saja membeli ‘reflektor’ yang sebenarnya, barang asas untuk semua fotografer yang inginkan hasil fotografi yang sempurna dan cantik, tak kira ketika mengambil gambar di dalam bangunan atau sesi di kawasan luar.

Dibantu oleh rakan saya, Amir, sesi berjalan dengan lancar dan menyeronokkan.

Saya tiba awal untuk meninjau kawasan tersebut kerana, saya tidak ‘biasa’ dengan Tanjung Api ini melainkan pasar malam setiap hari Ahad. Itupun waktu kanak-kanak dulu.

Sempat juga berkenalan dengan seorang fotografer lain yang berasal dari Terengganu. Aha, memang pertemuan sebegini amat bermakna kerana dapat melatih diri saya untuk lebih ramah dan mesra dengan ‘orang asing’. Menagapa pula? Aha, adalah!~ Nantikan ๐Ÿ™‚

Lebih kurang pukul 1 tengahari, kami menamatkan sesi fotografi dengan peluh dan gelak tawa ๐Ÿ™‚

Semoga pasangan Muhaimin dan Fu Ra bahagia hingga ke akhir waktu ๐Ÿ™‚

Leave a Reply

